Artykuł sponsorowany

Sposoby diagnostyki i konfiguracji sieci PROFINET

Sposoby diagnostyki i konfiguracji sieci PROFINET

Sieć PROFINET IO wykorzystuje najważniejsze zalety sieci PROFIBUS DP i atuty standardu Industrial Ethernet. Wdrożenie odpowiedniej techniki dostępu sprawiło, że wszystkie stacje mogą wysyłać dane niemal w dowolnym momencie. To wszystko przekłada się na lepszą wydajność systemu. Najważniejsza jest jednak odpowiednia diagnostyka i konfiguracja sieci PROFINET. Jak zatem powinna wyglądać?

Jak wygląda diagnostyka i konfiguracja sieci PROFINET?

W wielu aspektach diagnostyka i konfiguracja sieci PROFINET jest zbliżona do diagnostyki PROFIBUS. Warto zwrócić uwagę, że sieć PROFINET cechuje się całkowitym zintegrowaniem, co sprawia, że każdy błąd w jednej z kilku stacji jest od razu przesyłany do IO-Controller, czyli do sterownika. Dzięki temu użytkownicy mogą liczyć na swobodny dostęp do wielu ważnych informacji diagnostycznych z jednego punktu.

Interfejs PROFINET obsługuje system czterostopniowej diagnostyki koncepcyjnej, której najważniejszym celem jest odpowiednio wczesna detekcja i skuteczna eliminacja błędów. Dzięki temu można uniknąć poważniejszych uszkodzeń i ograniczyć ryzyko wystąpienia przestojów w pracy.

Jakie są poziomy diagnostyki sieci PROFINET?

Pierwszym poziomem jest diagnostyka stacji, która pozwala określić stan stacji sygnalizowany za pomocą wskaźników znajdujących się na urządzeniu. Informacje najczęściej dotyczą samego interfejsu, np. trybu pracy, ilości odebranych lub wysłanych danych czy prędkości transmisji. Kolejnym poziomem diagnostyki i konfiguracji sieci PROFINET jest diagnostyka modułu. Na tym etapie można zidentyfikować konkretny moduł, w którym pojawił się problem. Trzecim poziomem jest diagnostyka submodułu, co pozwala na jeszcze dokładniejsze zlokalizowanie źródła błędu komunikacji. Ostatnim poziomem jest diagnostyka kanału. Zazwyczaj problemem może być zwarcie lub przerwa w kanale wejściowym.

To jednak nie wszystko. Diagnostykę PROFINET – podobnie jak sieci PROFIBUS – można podzielić również ze względu na rodzaj diagnozowanej warstwy protokołu. W związku z tym wyróżniamy diagnostykę na poziomie fizycznym i diagnostykę na poziomie cyfrowym. W pierwszym przypadku korzysta się z testerów weryfikujących i certyfikujących, czyli narzędzi do detekcji problemów w przewodzie komunikacyjnym. Z kolei na poziomie cyfrowym stosuje się protokoły (np. LLDP, SNMP) i dedykowane oprogramowanie, aby zarządzać i monitorować ruch w sieci, a także dokonać analizy ramek danych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.